Pogosta vprašanja

Kako je s potovalnimi dokumenti:

Potovalni dokumenti so, odvisno od časa rezervacije in plačila, poslani na vaš dom oz. na vaše odhodno letališče. Za kratkoročne rezervacije manj kot 14 dni do odhoda so dokumenti poslani na letališče. Dvignete jih na okencu odgovornega organizatorja 2 uri pred odhodom vašega letala.

Dvig dokumentov na letališču:

Pomeni, da dvignete karte na okencu odgovornega organizatorja 2 uri pred odhodom. V tem primeru pošljemo na vaš naslov potrdilo za dvig dokumentov na letališču. To velja predvsem za rezervacije z manj kot 14 dni do odhoda oz. last minute rezervacije.

Lahko rezervacijo odpovem ali spremenim:

Vašo rezervacijo lahko kadarkoli razveljavite ali spremenite. Ker zaradi odpovedi ali spremembe vedno nastanejo stroški, vas prosimo, da se obrnete na našo agencijo ali nas pokličete 03 425 55 50. Pri rezervaciji na daljši rok priporočamo, da torej potovanja zavarujete za riziko odpovedi.

Zakaj naj preverim potovalne dokumente pred odhodom:

Prosimo preverite vaš potovalne dokumente, takoj ko jih prejmete. Pomembno je, da so imena in priimki potnikov enaki kot v potnem listu oz. osebni izkaznici, saj lahko letalska družba zavrne potnika, če se podatki ne ujemajo. Preverite, če so v potovalnih dokumentih navedene vse osebe (tudi otroci mlajši od dveh let). Prosimo upoštevajte, da letalske družbe zaračunavajo vsako spremembo na letalski karti.

Kaj pomeni oznaka sobe "bestpreis", "spartipp", "tip Z" ali "ruleta":

Razlika med "bestpreis", "spartipp", "tip Z" ali "ruleta" sobo in standardno sobo je v ceni. Namestitev je v standardni sobi, vendar je lokacija sobe odvisna od hotelirja. Sobe se večkrat nahajajo na slabši lokacij (pogled na parkirišče, nad diskoteko, ob dvigalu, nad kuhinjo, idr.). Sprememba tipa sobe v hotelu samem je možna samo proti doplačilu in je odvisna od prostih kapacitet hotela.

Koliko prtljage lahko vzamem na letalo:

Na čarterskih letih po Evropi lahko vzamete s seboj največ 20 kg prtljage (razen, kjer je posebej označeno drugače, na kar vas opozorimo pred odhodom )

Paketi pijače na križarjenjih - se nakup izplača?

Večina ladjarskih družb potnikom na križarjenjih omogoča nakup tako imenovanega paketa pijač. To pomeni, da potniku ni treba plačati posebej za vsako pijačo, ki jo naroči na krovu. Toda pred nakupom paketa je dobro vedeti, kaj ta vključuje. Vanje namreč še zdaleč niso vključene vse pijače in nakup vključuje izjeme in omejitve. Veliko se jih zato upravičeno vpraša, ali se nakup paketa sploh splača.

Če poznate svoje pivske navade, lahko glede na ceno posamezne pijače in okvirne količine, ki jo nameravate zaužiti, hitro izračunate, ali je nakup paketa gospodaren. Če na primer popijete tri steklenice piva na dan, dva koktajla in šest kozarcev brezalkoholne pijače, lahko izračunate, koliko vas stane, če pijačo plačujete sproti, in koliko znaša, če doplačate za paket na dan križarjenja.

Ladjarji ponujajo različne pakete, zato ni treba, da se odločite le za najdražje pakete, v katere je vključeno vse. Pogosto je namreč ugodneje, če doplačate cenejši brezalkoholni paket in si kozarec vina ob večerji in koktajl v baru kupite posebej.

Veliko ladjarskih družb ceni pijače prišteje se servisno pristojbino, kar velja tudi za pakete pijač. Običajno ta znaša 15, 18 ali celo 20 odstotkov, odvisno od ladjarja. Pri paketu pijače to doplačilo prištejejo celotni ceni paketa, ne le naročeni pijači. Paketu, za katerega na dan doplačate na primer 29 evrov, tako prištejejo še 15 odstotkov servisne pristojbine in vas na koncu stane 33,35 evra na dan. Pri sedemdnevnem križarjenju to znaša 233,45 evra. Žal paketa ni mogoče rezervirati le za posamezne dneve, temveč le za celotno križarjenje. Ob tem velja pomisliti na to, da boste verjetno največ pijače na ladji zaužili v dneh, ko ves dan pluje, in manj v dneh, ko se odpravljate na dnevne kopenske izlete.

Da ne bi prihajalo do zlorab, ladjarji največkrat zahtevajo, naj enak ali enakovreden paket pijače kupijo vsi potniki v isti kabini. Agencije, ki prodajajo križarjenja, pa pogosto omogočajo nakupe paketov pijače po znižanih cenah, ki jih potniki plačajo ob rezervaciji križarjenja.

Pravice potnikov na dlani

Večje zavedanje potnikov o svojih pravicah je osrednji pomen informativne kampanje Evropske komisije Pravice potnikov na dlani. Pri ozaveščanju o kampanji smo najpomembnejše turistične agencije in podobne organizacije, ki na svojih spletnih straneh objavimo logotip kampanje. Z dodanim logotipom vam pokažemo, da se zavedamo vaših pravic in da se trudimo, da smo vam na vašem potovanju z nami vedno na voljo in v pomoč.

Mogoče sodite v skupino popotnikov, ki se pogosto mudi po letališčih in ste na svoji poti že doživeli daljšo zamudo leta, mogoče celo odpoved leta ali trajno izgubo prtljage, pa v tem primeru niste vedeli kaj sploh storiti.

Evropska komisija izvaja projekt z nazivom Pravice potnikov na dlani (v izvirniku Passenger Rights at Hand), s čimer skuša potnike opomniti na njihove pravice v prometu.

Glavne pravice potnikov v letalskem prometu obravnavajo številne teme, med katerimi so pogostejše predvsem pravice na račun zavrnjenega vkrcanja v letalo; v primeru odpovedi leta; v primeru daljše zamude ter izgubljena/poškodovana ali prepozno prispela prtljaga.

Kaj lahko potnik, ki meni, da so bile njegove pravice kršene stori?
Če menite, da so bile vaše pravice na podlagi zakonodaje o pravicah letalskih potnikov kršene je zagotovo prvi korak ta, da se obrnete na letalsko družbo oz, na samo poslovalnico letalske družbe na letališču. Če niste zadovoljni z odzivom letalske družbe, lahko nato vložite pritožbo pri enem od nacionalnih izvršilnih organov (National Enforcement Bodies – NEB) (podrobnejše informacije o tem so na voljo na spletišču Evropske komisije na tem naslovu.

Pritožbe se načeloma vedno vložijo/posredujejo državi, kjer se je kršenje pravic pripetilo.

V kolikor je vaša prtljaga izgubljena, pozneje dostavljena in/ali poškodovana in težav niste uspeli urediti na letališču samem, pa se lahko obrnete tudi na Slovenski Evropski potrošniški center.

Letalska družba vas mora obvestiti o vaših pravicah in razlogu, zakaj so vam zavrnili vkrcanje na letalo, ter o vseh odpovedih ali velikih zamudah.

V primeru zavrnitve vkrcanja na letalo, odpovedi leta in velike zamude leta je potnik deležen povračila stroškov letalske karte ali se mu ponudi možnost alternativne poti nadaljevanja potovanja.
Če vam zavrnejo vkrcanje na letalo (npr.so zanj izvedli preveč rezervacij) ali je vaš let odpovedan vam pripada povračilo stroškov letalske karte; razen če ste bili o odpovedi leta obveščeni vsaj 14 dni pred letom ali vam je bila ponujena sprememba poti s podobnim časom vzleta in pristanka ali če lahko letalska družba dokaže, da je odpoved leta posledica izjemnih okoliščin.
V primeru odpovedi leta kot tudi ob zavrnitvi vkrcanja na letalo, vam mora letalska družba ponuditi izbiro med možnostjo povračila stroškov letalske karte (v sedmih dneh) ali možnostjo alternativnega prevoza do namembnega mesta potovanja (oz. spremembo poti) v podobnih pogojih.

Upravičeni ste lahko do nadomestila, odvisno od same dolžine leta in trajanja zamude pred spremembo poti. Upravičeni ste, da vam letalska družba zagotovi oskrbo (možnost telefonskega klica, osvežilne pijače, obroka, namestitve, prevoza do kraja namestitve), če zamuda traja 2 uri ali več za lete do 1500 km, 3 ure ali več za daljše lete znotraj Evropske unije ali za druge lete med 1500 in 3500 km, 4 ure ali več za lete nad 3500 km zunaj Evropske unije.